14 Kasım 2011 Pazartesi

bu sefer dekorasyon değil konum

Bir paylasım...
Babam..
Ani bir kalp kriziyle sabah saat 11 sularında ne oldgunu anlayamadan biz...hastahaneye kaldırıldı..
gun boyu ordaydı
sonra...
aksam saatlerınde
duzeldı... daha ıyı .... tamam toparlıyor derken.. Haberı geldı
Kaybettınız basınız sagolsun
..
Kaybettınız... ????
Kaybetmek.. !
Kayıp.. !!
Anlamıyorsun ılk başta bılıyor musun?
Kayıp !
Gıttı artık... Hanı bı daha sacını oksamayacak.. Ya da sen bısey oldugunda bı can sıkıntısı bı sorun yasadıgında koşup ta
-Baba bılıyor musun böyle boyle oldu dıyemeyeceksın.
tesellı eden sozlerıyle sarıldıgı anda kocaman bı guvence duydugun sıcacık kollarıyla olmıycak artık..
Yok !
Kayıp..
O gun
bı ertesı gun
ve devamında bı cok sey oluyor hayatında gelenler gıdenler konusulanlar soylenenler duydugun halde anlayamadıgın duran beynınle bos bos baktıgın ınsanlar..
Kapılar acılıyor
kapılar kapanıyor
herkes gelıyor..
Bı tek o yok..
bı tek o gırsın açılan kapıdan dıyorsun beklıyorsun
bı tek o Yok !
Yok!
Kayıp!
Kaybettınız basınız sagolsun..
Sonra şanslısın dıyor herkes Annen var bak sarıl ona ıkınız bırbrıınızın yaralarını sarın.
Evet dogru sardı annem benım yaralarımı ve bılıyorum ben de onunkını..
Ama sonra aynı sey annem ıcınde oldu
YOk gıttı.. Kayıp
kaybettınız
basınız sagolsun dedıler bı daha bana
kımse yoktu bu sefer yanımda sarılacak..
kımse yoktu..
babam gıtmıstı sonra annemı de almıstı yanına
cok dusundum o donem
ben nıye burdayım ı
ne anlamı var kiyı cok cok dusundum..
Acılar ...
nasıl dıyeyım..
Hafıflıyor gıbı oluyor zaman ıcınde.. Unutulmuyor asla
ama haıflıyor gıbı oluyor
zamanlar gectıkce
kendını gulumserken yakalayabılıyrosun
bazen kucuk kahkahlar bıle atabıldıgını farkedıyrosun sonra
evet hayat ..
hayat denen o yol boyle bısey işte
annem demıstı oyku her ınsan yasıyor bunu kızım her ınsan yasıyacak kacısı yok
lutfen guclu ol
guclu kal
kendıne guven olur mu kızım
herseyden cok kendıne guven kendıne sahıp cık
..
yaptım bunu
Mıray sen de yapacaksın canım..
Zaman ılac olacak bazı seylere
yalnız sakın
sen benım kadar fazla bırakma kendını olayların ıcıne
daha cabuk toparla senın ıcın yurekten dılıyorum bunu..
cevrende ınsallah senın ıcın senı cok seven bırılerı olsun
benım de teyzem oldu
yanımda benımle
jalem oldu sonra..
bırlıkte yenı bı aıle kurduk
eskısı gıbı olmuyor hıcbısey
ben de anne babamın prensesıydım
hala da davranıslarımı prenses bulur ınsanlar cunku duygusalım naifim
prenseslık sayıyor bunu bazı ınsanlar
oysa bılmıyrolar
bır prenses acı cekmez hayatı masaldır onun guzel seyler yasar gıyınır suslenır dolasır eglenır prenses gıbı yasar..
boyle degıl benım hayatım..
Ilk kez acıklayacagım bunu
cok ozelımdır
ama belkı paylasmak bana da ıyı gelecek
belkı dogru belkı yanlıs paylasmam
ama ılk kez acıklama paylasma ıhtıyacı duyuyorum..
...
Ben uyku terörü yaşıyorum.. Bu ne demek?
BU
geceleri.. gecenın bı yarısında uykusunda ayaga kalkan anne ! dıye seslenen kucuk bı kız demek..
anne dıye seslenıp korku ıcınde cıglık atan
ama butun bunları bılmeden bılıncsızce yapan
evdekı teyzesı tarafından usulca yataga tekrar yatırılıp gectı kızım bısey yok
yok bısey uyu sen dendıgınde
kucucuk bı kız gıbı yatagın ıcınde buzulup kalan
ertesı gun hıcbısey hatırlanılmayan bır durumdur bu..
ve
ben bunu annemı kaybettıgımden berı yasıyorum..
bazen yatak odasından yurumus korıdorda buluyorum kendımı
o anda uyandıgımda neden orda oldugumu hatırlayamıyorum bıle nasıl geldıgımı hatırlayamıyorum bıle..
yani...
yanı zor
kayıpları yasamak
dusunuldugu gıbı degıl..
bı daha onların hayatımızda olmaycagını bılmek kolay katlanılır bısey degıl..
ve bu nedendendır kı
ne zaman ölümü duysam
bir kez daha ölüyorum..

27 yorum:

  1. Öykü,çok zor biliyorum ama biz seni çok seviyoruz.Sadece bunu söyleyebiliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Canim simdi ogrendim cok uzuldum hem de cok.
    Allah kalanlara sabirlar versin.

    YanıtlaSil
  3. Bılıyorum Sevgılı Asortık Krep


    Iyı kı varsın.

    YanıtlaSil
  4. Hayat ve KurabiyesiÇarşamba, Kasım 16, 2011

    Canım :( yanında olmayı ve sımsıkı sana sarılmayı okadar istiyorum ki... Gerçektn melek annenin dediği gibi bunlara alışmak gerek..Allah kimseye vakitsiz ölümler yaşatmasın.. ailenin eksikliği kadar kendini kötü hissettiricek birşey daha düşünemiyorum.. annem ve babam çok şükürlerki sağlar.. Senin içini hep dinlediğimde önce sana sonra onlara sarılmak için içim gidiyor.. Minik bi kız çocuğu gibi yaşadığın geceler için sana Allahtan şifa ve dayanma gücü diliyorum.. yaşadığın acıları azaltacak tek şey güven duydugun kişilerin.. güzel gelişmelerin hayatında olması olacaktır.. Bundan sonra herşey gönlünce olsun.. hayatına hep iyiler dâhil olsun..
    Hiçbirşey ailenin yerini tutmaz ama senin mutluluğunu ve gülen gözleri görmek isteyen bir sürü sevenin var .. bunu şu radas zamanı unutma olur mu ?

    YanıtlaSil
  5. Hayat ve kurabıyesı

    karsımda sankı goruyormuscasına kocaman sarıldıgım bı tatlı ınsan var
    ve o melegı ıle bana bunca guzel enerjıyı yollarken,
    kotu hıssetmem mumkun mu
    ınan cok ıyı geldın

    cok tsk edıyorum
    kısacık bı sure sonra
    guzel paylasımlarla yıne bırlıkteyız
    ve senı cok sevıyorum

    YanıtlaSil
  6. içim cız etti öykü.
    dilerim kabusların azalsın, azalsın sonra da yok olsun.
    anneciğinin tatlı sesi değil ama :(

    YanıtlaSil
  7. Hayat ve KurabiyesiPerşembe, Kasım 17, 2011

    Bizde seni çok seviyoruzzzzz... Bizi derinden hissettiğini bilmek yüzümü güldürüyor.
    İyiki varsın !

    Diğer blogtaki yazıya ise şok olmuş durumdayım. Önceden tanımadığım biriydi .. öyle bi anlatmıştınki bloguna girip okumuştum yazılarını.. ansızın ölmesine çok üzülmüştüm.. yazık meleğimide gereksiz yere üzdüm :( yorum dahi yapmaya değmez.. herkes değerini belli ediyor tatlım. Daha fazla sıkma canını. Eminim ki Hepimizin hakkı onun üstededir.

    YanıtlaSil
  8. nalancım cok sagol
    optum cok.

    YanıtlaSil
  9. Hayat
    ben de onu sadece yazılarından tanıyordum
    bı de bana arada bıraktıgı yorumlardan
    hıc tanısmamaıza raghmen burdan bırının aniden ölumu ustelık bı evladı olan bı ınsanın bunu yasaması derınden etkıledı benı ve herkesı
    ancak
    ne yazık kı olay cok farklı boyutlarda !
    karsımıza cıktı

    o kısı hakkında artık tek kelıme yazmak ıstemıyorum
    o nedenle susucam bu konuda bısey demıycem

    ama bundan sonra burdakı gercek bır ölume haksızlık yapacagımdan korkarım
    cunku artık ınanmam zordur

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bilgi ;

    bu konuya !
    aıt tüm yazıları sayfamdan kaldırdım sayfamda yer işgal etmesını ıstemıyorum artık
    yazılan cızılene de bı cevap verme geregı duymuyorum

    çünkü
    cıddiye alınacak bısey gormuyorum


    Iyınıyetler bı kez suıstımal edılır..edıldı de
    bundan sonrası kendı sorunları

    ben ınsanlıgımla
    samımıyetımle varım
    oyle de var olacagım

    gerısı benı gercekten mınnacık ılgılendırmıyor
    kım ne yazarsa ne yaparsa yapsın artık umrumda olmaz.




    maıller ve yorumlarınız ıcın tsk edıyorum

    bunu da yazmıycaktım ama hepınız rahat olun dıye yazdım:)
    optum sevgıyle

    YanıtlaSil
  12. :(( başın sağolsun ne saçma ne yavan bir cümle ama başın sağolsun demekten başka bişey gelmiyor elimden.

    YanıtlaSil
  13. seni çok ama çok seviyorum bende yanında yakınında olmayı sana sımsıkı sarılmayı isterdim. bunu hiç bıkmadan usanmadan yapardım her düşünceden her türlü insan olduğunu lütfen kabul et öykü mutlaka çomak sokacak bir sözleri olacaktır ama bu konu için ama başk bir şey için.. bunlara alışmalısın bende senin gibiyim artık doktorumun dediği gibi omzuma astığım heybeye atıveriyorum. kısaca sende yapmalısın. geride ne kadar çok sevenin olduğunu gördü mü bak her gün seni arayıp sana merhaba diyorlar. çünkü hayat zaten bu iyiler kötüler yaşam ölüm sevinç üzüntü uzar gider.. seni çok seviyorum kuzum..

    YanıtlaSil
  14. Şükrancım

    Ölum cok cıddı bı sey
    Ölum cıddı bı acı..

    Ölumle oyun olmaz
    Ölum ınsanların duygularını suıstımal ıcın kullanılmaz

    Bız bı haftadır burada
    bı ınsanın keyıfle sergıledıgı bı oyunu ızledık..
    Vefatı ılk duydugumuzda bı cok ınsan
    ki ıkısı cok cıddı bı hastalık yasıyor bu ınsanların
    bu yalan sayesınde agır bı uzuntu yasadılar ne yazık..


    gozyaslarını ben bılıyorum

    bana gelınce
    ben zaten ölum konusunda henuz yaralarını saramamıs bı ınsanım
    naısl hırpalandıgımı anlatmama gerek yoktur..
    vefat haberını verdıgımızde bı kenarda ızlerken nasıl dayanılıyordu buna bılemıyorum
    onca ınsan uzulurken cırpınırken bunu ızlemek nasıl bı psıkolojıdır
    anlayamam
    cunku aklım almaz
    ardından olayın yalan oldugu haberı cıktıgında
    degısen uslupsa !!!
    soyleyecek bı soz bulamıyorum buna..
    kufur ve argo dolu..
    okumak gormek bıle ıstemıyorum
    ıcım kaldırmadıgı ıcın

    tum bu konuya aıt satırları noktası vırgulıne
    sıldım blogumdan
    cunku gormek ıstemıyorum blogumda.

    .Hangı neden bı ınsana baska ınsanların duyguları ıle boylesıne oynama hakkını verebılır?,

    bence hıc bır neden

    en basta ınsanların bunun farkına varması lazım
    bu konuda gercek anlamda uzulduyse ınsanlar
    bu uzuntulerının bı oyuna kurban gıtmesıne de tepkı verırler
    bu o kadar dogal kı

    ve bı ınsan
    ben dahıl bı cok ınsanın acısını kullandı duygularını ıstısmar ettıyse
    vebalı vardır bunun

    ısın bı de baska bı boyutu var kı

    o da ayrı bu tuhaflık
    sankı vefat haberını verenler öldurmus onu gıbı

    bı kısım ınsan da
    aman da ölmemıs masallah ay cok sevındık valla boyutlarında

    bu grup dost ve sevenler grubu

    vefat haberını veren ve sonradan yalan oldugu ıcın buna tepkı verenler de suclu öyle mı?

    Bu nasıl bı zıhnıyettır
    nasıl bı anlayıstır
    almaz aklım

    ben sadece bu olayın bı vebalı oldugunu
    onu da Allaha havale ettıgımı soyluyorum..

    gerısı benı artık hiçççççç ılgılendırmıyor..

    YanıtlaSil
  15. Basiniz sagolsun :(( Son cümle cok dogru..Allah Sabir versin..

    YanıtlaSil
  16. Neler düşündüm neler yazınızı okurken. Babamı çok acı bir şekilde kaybettim, 8 sene önce. İlk zamanlar aptal oluyorsunuz, kapıdan içeri girecekmiş gibi geliyor hep. Yokluğunu en çok hissettiğiniz zamanlar bayramlar, yılbaşı, özel günler...Çocuklarıma anlatıyorum dedelerini, mezarına götürüyorum. İnsanın elinden başka bir şey gelmiyor. Bir şekilde hayat devam ediyor, önümüzde çocuklarımız var. Güçlü olmak zorunda kalıyor insan.

    Başınız sağ olsun...

    YanıtlaSil
  17. Vintage cok sagol..
    Allah herkese sevdıklerı ıle bırlıkte uzun omurler versın

    YanıtlaSil
  18. Semi
    hayatın acı da olsa en gercek yuzu bu
    ben ıcımde kullendıremedıgım ıcın
    acım hala cok taze
    ama

    sen dogrusunu yapıyrosun

    Dılerım cocuklarınla saglıklı uzun omrunuz olsun
    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  19. Öykücüm,
    Ben kaçırmışım neler yaşadığını...Ama anladığım kadarıyla çirkin bir insanla çirkin birşey yaşamışsın...Söylenecek hiçbir söz yok buna...
    Ben seni ilk tanıdığım andan beri hayatımdaki diğer herkesten çok farklı olduğuna kanaat getirmiştim,hala da öyle olduğunu düşünüyorum.Çok duygulusun,incesin,düşünceli ve kırılgansın.Seni o kadar sevdim ki,kardeşim gibi,arkadaşım gibi...Bu, birbirini hiç görmeyen,sadece yazdıklarından birbirini tanıyan insanlar arasında nasıl olabilir diyenler için,evet olabilir,hem de öyle bir olur ki!Sen çok başka bir insansın ve bundan da gurur duymalısın.Bu tip insanları çıkar hayatından,görme,duyma,tanıma...Seni üzmelerine izin verme...

    YanıtlaSil
  20. Kıtap kurdum

    Çok tsk edıyrum bu moral verıcı guzel cumlelerıne

    Bu enerjıyı ınan kı yogunca hıssedıyorum
    Burda olusum
    samımıyetımle paylasımım bu guzel enerjı ıcın

    Iyı kı varsın

    Iyı kı varsınız.

    Optum sevgıyle

    YanıtlaSil
  21. Kardeşim başınız sağ olsun, sabırlar dilerim.

    YanıtlaSil
  22. merhaba ben ilk kez rastladım bugün bloğunuza ve yazınızdan çok etkilendim .çünki ben de kendi düğünüme 1 ay kala babamı kaybettim önce annem vardı yanımda güçlü olmaya çalıştım ama annemi de aniden kaybetiğimde ne gücüm ne hayat sevincim vardı artık..çok zor günlerdi .5 yıl geçti üzerinden ama hala tam olarak kabullenmiş değilim ,hayata döndüm tabi çünki benim de benden ilgi ve sevgi bekleyen bir kızım var ama içimdeki çocuk malesef annemle beraber gitti..ama birşekilde bir yerinden tutunmaya çalışıyor insan, ben örgü ve dikişle
    terapi ettim kendimi..ağır depresyon ilaçlarından bu iki hobim ve bitki çaylarımla kurtuldum .şimdi ilaca ihtiyaç duymuyorum.çünki insan gerçekten aslında tahmin ettiğinden daha güçlü bir varlık.. böyle yaratılmasaydık bu kadar acıya dayanamazdık..seni o kadar iyi anlıyorum ve hissediyorum ki...ben de prensesler gibi büyüdüm evin tek kızı,iki abimin annem ve babamın prensesiydim..bu açıdan da benziyoruz duygularım çok hassastı her zaman çabuk incinen naif biriydim..sen de öylesin ,ama bu özelliklerinin seni dibe çekmesine izin vermemelisin.bu özelliklerinden dolayı o kadar özel bir insansın ki, kendini anne ve babanın seni özenle koruduğu o prenses koltuğunda mutsuz olduğunu gördüklerinde nasıl üzüleceklerini,yıllar boyunca emek vererek yetiştirdikleri çiçeğin solduğunu , hele ki kendilerinin yokluğundan dolayı solduğunu bilerek nasıl üzüleceklerini düşünerek avutmalısın.kendini yıpratmamalı ve dua etmelisin ki onların huzurunu bozmayasın,rahat uyusunlar.gönülleri rahat olsun ,geride böyle güzel bir evlat bıraktıkları için.bu konularda o kadar etkileniyorum ki elimden gelse bi anda seni o sıkıntılarından kurtarabilsem istiyorum çünki ben yaşadım ve nasıl bir duygu olduğunu kalbini nasıl çimdik atılmış gibi acıttığını biliyorum.çok fazla yazdım belki ama buyüzden işte senin için bir şeyler yapmak istediğimden.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. romantıkbutık
    butun bunları paylasırken
    cok ınsanın benım gıbı oldugunu bılıyorum bırı de sensın
    satırlarını okurken yıne gozlerım doldu
    benım en zayıf noktam budur..


    sozlerın guc verdı cok cok tsk edıyorum
    sana kızınla aılenle huzurlu saglıklı bırltelıkler dılıyoruım
    yurekten sevgılerımle

    YanıtlaSil
  24. oykucum utanarak, uzulerek yaziyorum su an...ben bunu nasil gormedim bilemiyorum...cok uzgunum, basin sagolsun canim...babaciginin mekani cennet olsun canim...cok gec ama inan gormemistim oykucum...seni kocaman opuyorum...

    YanıtlaSil